hoeveel mensen komen op deze site?

  • Annett

    Wat schatten jullie? Ik heb eigenlijk echt geen idee, maar omdat acties binnen heel korte tijd ook op andere gratis sites staan en / of worden overgenomen denk ik dat sommige gratis acties wel heel veel aanvragen in heel korte tijd krijgen…Laatst had ik nog een enquete van Bolletje daar werd gevraagd, hoe ik van de gta afwist en één mogelijkheid was “gratis sites”…dus ook bedrijven gaan ermee rekening houden…

    Gisteren werd een nieuwsbrief van nivea verspreid met een gratis actie erin (5000 proefmonsters in een toilettasje), die waren binnen enkele uren al op…wie dus pas 's avonds zijn mail las had in dat geval pech, nu ja, er zijn misschien ook heel veel mensen geabonneerd op de nieuwsbrief, maar dat had ik toch echt niet verwacht, dat het zo snel zou gaan….

    is het dan ueberhaupt nog “verantwoord” om “kleine acties” hier te plaatsen…dus waar bedrijven waarschijnlijk niet op zo een grote belangstelling rekenen, maar alleen geinteresserd zijn in een bepaalde doelgroep en niet in de massa “gratisliefhebbers”?

  • Marjan

    Hopelijk krijg ik niet opnieuw een heel forum over me heen met deze reactie, maar idd vind ik het niet “verantwoord” en/of leuk meer om aanvragen voor gratis artikelen te plaatsen en ik ben daar dan een hele tijd geleden ook volledig mee gestopt.

    Soms staat er bij de aanvraag al dat je het product niet krijgt toegezonden als je via een gratis-site aanvraagt.

    Andere keren krijgt niemand een product toegestuurd omdat er bv een unieke code of speciale streepjescode wordt gevraagd, maar iedereen dezelfde “unieke” code invoert of en masse de verkeerde streepjescode overneemt (Kuhne augurkengrijper en placemat-actie!)

    Of mensen plaatsen een nieuwsbrief-actie, maar lezers van die nieuwsbrief komen niet eens meer aan bod voor die actie omdat anderen er met duizenden tegelijk op af vliegen, zoals gisteren met Nivea. Leuk, om 's-avonds na je werk je mail te bekijken en tot de conclusie te moeten komen dat je al weer te laat bent (NOT dus) en Nivea is niet de enige actie waar dit mee gebeurd (is), zo zijn er nog tienrtallen voorbeelden te noemen van enkele artikelen die weggegeven worden maar waar zovelen op reageren, zodat bijna niemand een kans heeft om iets te ontvangen Blijkbaar zijn er inmiddels toch meer mensen die tot hetzelfde inzicht komen, nl dat het beter is om sommige acties binnenskamers te houden

    Dit zelfde verhaal heb ik vorig jaar overigens ook al op Juul's forum afgestoken en toen was er heel veel weerstand tegen, maar misschien dat er nu meer medestanders opstaan.

  • KarinB

    Over bezoekerscijfers:

    gratiz.nl heeft gemiddeld rond de 15.000 unieke bezoekers per dag dat zijn er heel veel.

    Deze site heeft er vandaag al 770 unieke bezoekers gehad, maar dat is voor de startpagina en niet speciaal voor het prikbord, denk niet dat iedereen ook het prikbord bezoekt.

    Een site als gratis.punt.nl heeft ongeveer 550 unieke bezoekers per dag. Beduidend minder, maar altijd nog veel.

    Waar kan je dat zien? Klik op een klein figuurtje dat eruit ziet als een tabelletje of ‘stats’ .

  • Hiddo

    De statistiekgegevens die Karin aanhaalt kloppen wel goed denk ik. Gratis sites en acties zijn nu eenmaal populair (al valt dat ook wel mee als je het vergelijkt met andere populaire onderwerpen op internet).

    Ik ben van mening dat de meest acties wel geplaatst kunnen worden, als het maar op de juist manier gedaan wordt.

    Gisteren heb ik hier een link geplaatst naar een Duitse kalender. Ik schat in dat zo'n Duits bedrijf de aanvragen van dit forum en wellicht wat andere gratis fora wel aankan, maar verwacht niet meer dat de mensen nu echt nog een kalender ontvangen nu Gratiz.nl mijn link supersnel gekopieerd heeft. Hij heeft nota bena zelfs mijn omschrijving letterlijk overgenomen/gejat. Ik had eigenlijk wel verwacht dat die Erik van Gratiz zelf wel een goede inschatting kan maken wat goed is voor zijn bezoekers. De kans dat zijn bezoekers de kalender krijgen is vrij klein en dat is jammer voor de bezoekers, het Duitse bedrijf én hemzelf (bezoekers zullen ook hem verwijten dat ze de kalender niet krijgen).

    Wat ik ook niet vind kunnen is dat sites de antwoorden van vragen kant en klaar aanleveren (zoals bij die Nikwax Footwear kwis). Het wordt voor iedere ongeinteresseerde bezoeker een eitje om aan te vragen, zonder dat het doel van het bedrijf behaald wordt: mensen een goede indruk laten krijgen van hun producten. Erg jammer, want de volgende keer biedt zo'n bedrijf zo'n actie niet meer aan.

    Hetzelfde geldt voor die Kuhne augurkenknijper en dergelijke. Iedereen die snel zo'n code heeft overgenomen en vervolgens geen post van Kuhne ontvangt wordt boos op Kuhne. Terwijl juist de aanvragers fout zijn door met een foute code en zonder het product gekocht te hebben iets proberen aan te vragen.

    Maar op bovenstaande zaakjes na, vind ik het prima om op dit soort fora allerlei gratis tips door te geven. Groot of klein, maakt niet zoveel uit. Meestal vindt er wel een soort van natuurlijke filtering plaats. Kleine acties blijven redelijk klein en sijpelen maar mondjesmaat over internet, grote bedrijven met leuke acties zijn soms wat sneller als een olievlek over het internet verspreid.

    Als voorbeeld van kleine specifieke actie die wel goed is gegaan, en ik bijna niet geplaatst had, is de lifehammer van laatst. Het bedrijf vond het leuk om te zien dat ik hun actie tegengekomen was hier geplaatst had. Ze zijn zelfs zo aardig en sportief om een lifehammer naar me toe te sturen :) .

    Ik hoop dat iedereen kleine en grote acties hier blijft plaatsen. Hoe meer, des te beter.Dan kan iedereen voor zich bepalen of sommige acties wel of niets voor hem zijn.

  • Annett

    ik heb eigenlijk niets er tegen dat sites een tip van hier overnemen, zo werkt het nu eenmaal, en ik lees soms ook ergens anders iets en zet het dan hier weer neer, maar denk toch dat wij ons soms vergissen, hoeveel mensen dan eraan meedoen of hier ook gewoon maar meelezen

    voor grote bedrijven is het natuurlijk ook een soort reclame, bijvoorbeeld gta zijn om mensen kennis te laten maken met een product en misschien ook om een permanente plek van het product in het supermarktschap te veroveren, want als mensen een nieuw product overal in het land gaan kopen of in de supermarkt erna vragen als ze het niet kunnen vinden, heeft de producent zijn doel al een beetje behaald, maar bij monsters en kleine hebbedingetjes is het misschien al weer iets anders

    ik kan mij nog goed herinneren dat vorig jaar een bon voor deo in omloop was, waar niet bekend was, waar die vandaan kwam, ook nu met die codes voor Kuehne vind ik het een beetje twijfelachtig…diejene die het plaatst doet het met goede bedoelingen, maar wanneer iedereen dezelfde codes gebruikt, terwijl het om unieke codes gaat is dat een beetje vreemd….iedereen heeft natuurlijk ook zijn eigen verantwoordelijkheid hierin

    de reden waarom het in mij opkwam is dat ik gisteren ergens cosmetica proefjes heb besteld, maar twijfel of ik de link hier moet plaatsen of niet, ik wacht even af of ik de monsters ontvang

    ik ben natuurlijk ook selectief aan welke akties ik meedoe, want ik moet er wel iets mee kunnen en wil niet alleen maar voor de heb iets gratis bestellen, maar ik kan mij voorstellen dat sommige dingetjes gewilder zijn dan anderen

  • Marjan

    Annett, misschien een tip om eens in de gaten te houden hoe lang een actie van populaire producten als bv cosmetica loopt als deze hier niet gemeld wordt en hoe snel zo'n actie afgebroken wordt na melding. Dat is voor mijzelf nl de graadmeter geweest te stoppen met posten van dergelijke acties.

    Vorig jaar heeft een actie maandenlang op de betreffende site en in kranten/tijdschriften gestaan en werd het product slechts mondjesmaat aangevraagd.

    Toen werd het op een forum geplaatst en vervolgens stond het idd ook weer razendsnel op Gratiz/xgratis/0euro/proefmonsters enz en was de actie na 2 dagen beeindigd.

    Als je kijkt naar de Nivea-actie waar 5 000 beschikbare proefjes met 3 uur waren vergeven kan je zelf wel een inschatting maken of plaatsing al dan niet handig is, maar ik denk dat je het antwoord al weet.

    Wat ik zelf zo ontzettend leuk zou vinden is een forum waar alleen maar exclusieve tips worden geplaatst, dus acties die niet al op andere gratis sites/fora staan en ook niet naar die sites/fora gekopieerd worden, maar dat zal altijd wel een onvervulde wens blijven. Och een mens moet toch iets hebben om over te dromen…………zo blijft het leven spannend

  • m

    bestaat het mailkringetje niet meer dan?

  • Yorien

    Ik houd acties al bewust binnen mijn eigen kringetje en ga ze niet meer plaatsen her en der. Wel algemene acties waar iedereen voordeel mee heeft.

    Soms heb ik een actie al 2 weken gelden gespot en dan komt het vervolgens op de grote sites. Voor mij zijn het de krenten in de pap om leuke acties te vinden en daarvan te profiteren en ze vervolgens niet terug te zien op de gratis sites.

    Mensen willen ook vaak niet zoeken, maar wel profiteren. Ik wil graag zoeken maar niet meer delen, helaas voor een aantal wel sympathieke mensen.

    En bedrijven die hun actie bekend willen maken plaatsen het zelf wel op de gratis sites. Bolletje hoeft helemaal niet zoveel krantenreclame te maken denk ik. Een keertje plaatsen op een gratis site en de reclame verspreidt zich als een lopend vuurtje.

  • Lois

    Tja, toch blijf ik het knap egoistisch vinden van bepaalde mensen.

    Wel halen maar zelf niets plaatsen.

    Jammer.

    Gr, L*DIS

  • Annett

    ik denk dat dat altijd zo blijft, dat niet iedereen actief meezoekt en plaatst…en ook niet iedereen heeft de tijd om elke dag alles door te spitten voor nieuwe acties en er zitten ook gewoon mensen tussen die gewoon willen profiteren

    ik had een tijdje geleden kortingscodes voor een fotoalbum over en kreeg ook aanvragen van mensen waar ik dacht, die naam heb ik nog nooit gelezen en bij sommige acties hier op deze site zie je ook dat mensen hun adres neerzetten of het product hier willen aanvragen, dus dat zijn ook vaak mensen, die niet weten “hoe het werkt” of gewoon liever op de achtergrond willen blijven en niets plaatsen

    je kunt wel een besloten forum of bijvoorbeeld hyvespagina opzetten, maar wat schiet je ermee op? aan de ene kant moet je genoeg mensen hebben, die actief meedoen, want anders wordt niets geplaatst, maar aan de ander kant zou je het ook heel selectief moeten houden en mag niet iedereen dan zo maar lid worden…blijkbaar bestond en/of bestaat een mailgroepje, ik was er nooit onderdeel van…dus ik weet niet of dat op langere termijn gaat werken

    en dan nog, iedereen heeft een buurvrouw, moeder, zus, die misschien ook deel wil nemen aan een actie of op wiens naam je een aanvraag doet, dus je houdt het dan nog niet alleen maar in dat “exclusief kringetje”

    ik heb ook geen bezwaar tegen om acties te delen, maar mij is opgevallen dat het steeds meer een kwestie van “snel erbij zijn” geworden is vooraal als maar een beperkt aantaal monsters beschikkbaar is en ik ben eerlijk gezegd geschrokken van hoe snel dat bij Nivea ging, en dan was dat nog een actie voor vrouwen van 45+