Jumbo - Vers is ook echt vers

• meriam

Geef mij maar Albert Heijn. Kwaliteit van de groente en fruit is stukken beter hier dan bij Jumbo en daarnaast is de service die het personeel levert top. Zij weten wat klantvriendelijkheid is, en vrijwel nooit lege schappen. Als je iets niet kunt vinden loopt er keurig iemand mee, en als het al eens een keertje voor komt dat een bepaald artikel niet voorradig is, loopt iemand zonder zuchten even het magazijn in om te kijken of het daar wel is. Mocht dat allemaal ook niet lukken dan denken ze ook nog met je mee of er een vervangend product is dat jou kan helpen.

Laatst kocht ik er twee vestjes. Had de bonnetjes weggegooid want had ze even in een kort wasje gedaan om ze op te frissen. Bleek bij het strijken dat in beide vestjes fouten zaten. Bij eentje was het alleen zichtbaar aan de binnenzijde bij de ander ook aan de buitenzijde. Ben teruggegaan naar de winkel. Ze hadden mijn maat helaas niet meer maar kreeg het volledige aankoopbedrag terug en mocht de twee vestjes nog meenemen ook. Dat zonder enige discussie. Toppie toch??

Euh nee, ik werk niet bij AH en heb er ook geen aandelen, maar vind wel dat onze AH hier wel begrijpt hoe het werkt. Misschien ook omdat er hier heel veel supermarkten aanwezig zijn.

• KleineBoodschapjes

Ohhh dat van die vestjes is echt mijn droom hahaha

*Kleine Boodschapjes is Also Known As kleermaakster fix-it-all*

Ik moet wel zeggen; het zijn voornamelijk de nieuwe jumbo's (ex-super) die moeilijk doen voor zover ik merk.

Ze snappen de filosofie van de versgarantie gewoon niet (minder weggooien, meer klanttevredenheid/klantenbinding etc.)

• Adrie

Hier ook een overgenomen Jumbo,maar geen moeilijkheden

Van de week al 3x wokolie van Conimex gescoord.Over de datum.

Wat er nog stond werd weggehaald. Dag erop, weer diezelfde flesjes in het schap.Dus 2e keer ,en Zaterdag van de 5 fl. stond er nog 1, die was dus voor mij.

HaHaHa,Bij de servicebalie beginnen ze al te glimlachen als ze mij aan zien komen.

Mijn meiden weer blij. is toch 3x €2.39

• nicole68

Vanmorgen bij de Jumbo hier in het dorp.

Eerst 2 gratis hollandaise pizza en en een gerookte kalkoenfilet.

Kom ik bij de kassa, staan er een vrouw, die rekende net af.

Een oude man, 2 jongetjes en 3 studenten voor mij.

Ik was dus de 7de in de rij.

Toen ging er meteen een kassa open,

Ik riep naar de cassiere: heb je gezien dat ik de 4de was?

Maar er werd niet op gereageerd.

Toen ging er weer een kassa open,

Ik zeg weer tegen de cassiere: Had je gezien dat ik de vierde was?

Zegt ze dat het niet klopt, was ik moest 4de zijn bij alle kassa's.

Maar die tweede kassa ging te laat open, dus ik zei dat dat niet telde.

De studenten zeiden al dat ze samen zouden betalen, want die vonden het maar onzin.

Maar toen ze in de gaten hdden dat ik het echt gratis ging krijgen zeiden ze dat hun spullen ook wel in mijn kar mochten.

Ja daag, eerst het me niet gunnen en dan zelf mee willen profiteren.

Ik had niet zo heel veel,

11.03 euro, + 2 pizza's + de kalkoenfilet.

Maar ik heb dus niet betaald ;-)

• maverick3913

AH-francise(veel klantgerichter) is niet te vergelijken met de eigen AH-winkels(arrogantie ten top!)

• Moment

Slaat (m.i.) echt nergens op maverick,…..voorbeelden?

• dinges

Toch is dat mijn grootste bezwaar tegen hun 7 zekerheden. Je voelt je af en toe zo'n zeur. Sta je met een rode kop bij de infobalie te discussiëren. En niet alleen omdat het personeel het niet begrijpt. Ook wel eens omdat je het zelf niet goed hebt begrepen.

• nicole68

Vanmiddag ben ik in de een jumbo in hoogvliet

Staat een vakantiekracht de melk bij te vullen.

Met de datum van morgen.

Ik heb er dus een aantal meegenomen en het toch maar even gemeld dat hij dat NU aan het bijvullen was.

• KleineBoodschapjes

Ja de schaamte factor is zeker hoog, maar VOORAL door slecht ingelicht personeel en doordat sommige Jumbo's een loopje nemen met de regels (zelf extra dingen uitsluiten e.d.) maar dit NIET adverteren, waardoor je pas bij de kassa een discussie krijgt en dus stevig voor lul staat!

Elke Jumbo zou moeten zorgen dat:

* Er 7 zekerheden foldertjes bij de kassa liggen.

* Het personeel weet wat er in staat (zeker als ze beweren dat elke medewerker het zeven zekerheden certificaat heeft!).

* Eventuele locale aanpassingen op de regels DUIDELIJK geadverteerd worden bij de INGANG van de winkel.

* Er een protocol is voor discussies

zo'n protocol zou bijvoorbeeld kunnen zijn:

* klant naar info balie sturen

* extra personeelslid er heen

* zorgen voor een discrete afhandeling (zonder rijvorming en frustratie van andere klanten)

* NOOIT maar dan ook NOOIT beledigingen/beschuldigen t.o.v. een klant maken!

Dat laatste gebeurt steevast bij sommige Jumbo's. Dit kan écht niet, (vermoeden van) misbruik kan natuurlijk vervelend zijn, maar dan kan je het probleem uitleggen. Als de klant dan zelf agressief wordt o.i.d. kan je de klant om die reden vragen de winkel te verlaten, en in dat geval eventueel een winkelverbod opleggen. Dit is dan echter om reden van misdraging, niet omdat de klant en de betreffende Jumbo een andere uitleg van het begrip “misbruik” hebben, wat bij zo'n vaag uitgelegde regel voor kan komen.

Er is in Den Bosch bijvoorbeeld een Jumbo die meer dan 2 artikelen ziet als misbruik. Ik had op een volle kar 4 verschillende artikelen die op en over de datum waren (Jumbo was een zooi qua versheid!) en werd zo'n beetje publiekelijk ge pek-en-vederd wegens misbruik van de 7 zekerheden.

(Ik had 2 pakjes vlees omdat ik vegetariër ben maar mijn veel jongere zusje erg graag wilde dat ik vlees maakte, compromis was om iets te eten wat anders toch weggegooid zou zijn, kind was dus enorm teleurgesteld.)

• Adrie

dubbel

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.