Jumbo - Vers is ook echt vers

• dinges

Ja, dat dacht ik al. Daarom ging ik ook zijdelings in op dïe "uiterlijke houdbaarheidsdatum. Het valt me echt op dat dat steeds vaker gebeurt op sites en op verpakkingen. Maar goed, dit is natuurlijk geen taalforum.

• MarSSteR

Beter als Hij AH daar krijg je alleen het verschil terug als iets duurder is als op het kaartje: moet je dan ook nog eens heel lang op wachten (vaak). De groente en fruit bij Jumbo is inderdaad minder goede kwaliteit voor voor wat je er voor betaald.

• Gino

Ik heb er zojuist een mail tegenaan gegooid naar Jumbo, met vraag om duidelijk te maken wanneer er spraken is van misbruik.

• minie

vriendin van mij werkt bij jumbo en zij vertelde dat bij hen in filiaal ook elke week een stel komt die dan urenlang alle vakken napluist en de overdedatum produkten eruit haalt en dus gratis krijgt.

bij hen in filiaal vinden ze dit alleen maar fijn, hoef personeel dit niet te doen en dus scheelt dat tijd/loon.

• Rene

Ik heb al eens voor 50 euro in 1 keer meegenomen. 5 Bakken spaghetti allemaal de vriezer in en dat soort dingen.

Maar Minie, ik heb al bij zeker 7 verschillende Jumbo's gehad en wat meegenomen en ik maak dan daar een praatje. Standaard is de riedel dat de vakkenvuller niet goed heeft opgelet. Standaard beleid is daar dat ze de schappen s'avonds van te voren of s'ochtends leeg ruimen met producten die op de dag daarop staan. Ze krijgen zelfs op hun kop die mannetjes en de opdracht alles na te kijken. Ze mogen het niet meer verkopen en MOETEN het uit het schap halen.

Vorige keer stond ik te praten met iemand om zogenaamd te vragen hoe het zat. Mee zei ik, kijk deze is ook morgen op de datum. Die mocht ik ook meenemen, maar lust ik niet, ja dan neem ik hem mee naar achter was zijn antwoord. Ze mogen dit simpel niet meer verkopen en in het vak laten liggen en als hjet er toch ligt dan is dat een menselijke fout van degene die dit na moet kijken.

Echt een mooie regeling dit, maar dan moeten ze die spullen in het schap laten liggen en niet standaard leegruimen en onder het personeel verdelen. Meestal is het gewoon weggooien echter.

• Lois

Het is wel een boeiend onderwerp dit.

Ik heb zelf 1 x gehad dat ik bij aankoop van 2 (Campina) slagroombussen je een korting kreeg.

Dit was er niet afgegaan en ben er mee naar de klantenservice gegaan.

Die zochten het op in de folder en wat bleek toen had ik net een variant die niet was afgebeeld (en dus niet mee deed)

Toen ik zei dat ik er dan liever 1 had was dit geen probleem en kreeg van de ander het geld terug.

Bij meer winkels moet je echt opletten, kocht kaatst een LÓreal product bij Kruidvat waar je een bioscoopbon bij zou krijgen, ook niet gehad. Kom je natuurlijk pas thuis weer achter.

Echt op de data's letten bij JUMBO doe ik eigenlijk niet, maar ga ik door dit toppic nu wel meer doen.

Maar ik weet niet IK voel me daar toch wat bezwaard tegen om dit meer te doen, gewoon het idee dat ze dan denken daar hebben we haar weer! (terwijl je natuurlijk gewoon in je recht staat)

• Adrie

Ik durf ook niet meer dan 1 Art. mee te nemen hoor.Eigenlijk stom, moeten ze maar beter opletten.

• Lois

Ja maar dat staat ook in de regels he? één product dus die 5 bakken spaghetti zou eigenlijk niet mogen, of waren het allemaal verschillende? ;)

• Adrie

Weet ik niet, want dat was ik niet.:)

• Gino

Maar stel, ik kom op zaterdag om 8 uur de winkel binnen, dan heeft het personeel meestal nooit alles nagekeken.

Dan zou ik zo een karretje koeling gratis kunnen meekrijgen.

Echter, straks trapt de bedrijfsleider je de winkel uit met een verbod op zak. En ja, dan moet je weer gaan klagen bij het hoofdkantoor. Nou zullen ze dat hopelijk niet meer zo snel doen (Net zoals met de AH LAPG) want dan sta je op heel internet en krant voor paal met je winkel.

1 ding moet je niet vergeten: De meeste Jumbo's zijn franchisers (= van zelfstandig ondernemer(s)) En elke product dat hun moeten vergoeden of weg moeten gooien kost hun zelf geld. En ja, als ik dan zelf de ondernemer was, word ik ook niet zo blij als elke klant maar geld komt halen uit mijn portemonnee.

Helaas zijn ze wel verplicht mee te doen met acties vanuit het hoofdkantoor. (= Geluk voor de consument/wij van het prikbord)

Het zelfde was bij AH met de LAPG. De franchise winkels deden bij mij moeilijk of keerde zelfs geen geld uit, terwijl de normale filialen niet zo moeilijk dezen, aangezien ze het toch van het hoofdkantoor vergoed krijgen. Dus eigenlijk moet je een Jumbo zoeken die van het hoofdkantoor is. (Wie weet er 1 in N-H?)

Oja, mail terug gehad van Jumbo, krijg je zo'n standaard flut antwoord. (lees: Heb je helemaal niks aan)

Dit heeft jumbo letterlijk gekopieerd en geplakt als reactie op mijn mail:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw reactie. Graag leggen wij u hieronder de versgarantie uit. Deze is ook op onze website www.jumbosupermarkten.nl terug te vinden.

Met vriendelijke groet,

Jumbo Consumentenservice

Vers is ook écht vers

Producten met een houdbaarheidsdatum van vandaag of morgen mag u gratis meenemen. Vanwege het dagverse karakter zijn van deze regeling uitgezonderd:

vers brood, gekoeld brood, vers gebak en vers banket

vers vlees, verse sushi en verse haring

Indien u onverhoopt een product vindt waarvan de houdbaarheidsdatum is verstreken, ontvangt u één product met een goede datum gratis.

Om redenen van productaansprakelijkheid worden producten met een verstreken houdbaarheidsdatum nooit meegegeven, ook niet ten behoeve van goede doelen zoals voedselbanken, kinderboerderijen, enz.

En daarom maar weer terug mailen:

Goedenavond Jumbo,

Ik had jullie vanmiddag een mail gestuurd om wat uit te leggen over de versgarantie waarmee jullie momenteel adverteren op TV.

Echter, ik heb van jullie een standaard mail terug ontvangen, maar deze gaat helaas niet in op mijn vragen. Graag wou ik deze dan nogmaals aan u stellen.

Goededag,

Ik had een vraag over de reclame van de vers garantie.

Als ik zo de 7 zekerheden doorlees krijg je/ik dus een product met de goede datum gratis mee, als mijn product van gisteren, vandaag of over tijd is.

Echter, wat zijn de adertjes onder het gras hiervan?

Stel ik pak 15 verschillende producten uit het schap en die zijn t/m vandaag goed, dan zou ik deze volgens jullie gratis krijgen. (Met een betere datum)

Maar, stel ik kom de dag daarna, en ook daarna, binnen en ik tref weer 15 producten aan met de datum van vandaag, krijg ik ze dan ook gewoon gratis mee? (Met betere datum uiteraard)

Want in de 7 zekerheden hebben jullie het ook over misbruik van de 7 zekerheden.

Echter, wanneer is hier spraken van? Of zijn oplettende consumenten dan misbruikers van deze actie?

Graag wou ik hier verheldering van hebben, aangezien ik geen verbod wil krijgen in de winkel als ik dit ga doen.

Groeten, een consument.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.