Ik vind het raar dat mijn bericht er steeds tussen staat.
Ieder normaal denkend mens kan wel inschatten wat onder misbruik verstaan wordt? Als je heel je kar volgooit met dit soort producten en verder zelf geen boodschappen doet, ja dat lijkt me nogal logisch, heeft totaal niks meer met de oplettende consument te maken. Ik vind het voorbeeld in de bovenstaande mail dan ook vrij absurd. De actie is bedoeld voor tijdens je normale boodschappen en niet voor een groepje dat elke keer maar langskomt om speciaal te gaan speuren voor dit soort producten. Ik hou mijn hart vast en ben bang dat ook deze actie weer verpest gaat worden, denk aan Bonusaanbiedingen, Yunomi productcodes etc.
Verpest het niet, wees niet te hebberig en pak gewoon een paar artikelen zoals gepleit wordt in andere fora.
Groet, ook een consument die nog langer wil profiteren van deze actie.
@NLgratis: Wat duidelijk voor jou dan: Het betreft 15 producten naast de gewone boodschappen.
En 15 is een voorbeeld…
En mensen die normaal boodschappen doen denken waarschijnlijk hier niet eens aan… (Misschien een paar mensen meer, nu met die reclame)
De meeste mensen verwachten gewoon dat de datum goed is en kijken er niet naar. (Product in kar doen, kassa en klaar)
Of moet de cassière bij elke klant aan de kassa vragen ‘Zijn de datums van uw producten goed?’ ik zie ze het al vragen….
Ik zie toch echt iets heel anders in je mail staan. Maar goed, doet er ook niet toe, je voorbeeld blijft absurd. Ik begrijp uberhaupt je vraag niet. Wat voor antwoord had je verwacht dan? Ja meneer, u mag elke dag heel uw kar inladen met gratis producten want regel is regel he (zodat de actie over een maand al weer geschrapt gaat worden)?
Wees aub reeel en neem gewoon een paar producten mee. Hoe meer mensen hun kar elke keer gratis inladen, hoe groter de kans dat jumbo gaat denken, ho efkes maar dat was niet de bedoeling! Gek he.
Dit soort acties zijn mooie meevallers voor gezinnen die het niet al te breed hebben, maar als ik de intenties van sommige reacties zo lees, hou ik m'n hart vast dat het weer uit gaat lopen op a la AH voordeelbonnen, of nog erger, Yunomi productcodes.
Maar volgens mij is deze regel er al jaren…. En afschaffen lijd tot imagoschade. En, dan hebben ze heel wat aan te passen. (Van 7 naar de 6 zekerheden())
En denk je nou zelf dat Jumbo niet zelf heeft bedacht, dat deze actie eens storm zou kunnen lopen?
En wat betreft de reactie die ik zoek van Jumbo: Wanneer er in hun ogen sprake is van misbruik.
En ik wil gerust maar 1 product meenemen, maar dan ook niet zeuren als andere klanten de andere producten meenemen en over tijd opeten thuis. Met andere woorden: We doen jumbo eigenlijk gewoon een gunst door goed op te letten.
Alles wat op de datum of op de datum van morgen staat kun je gratis inladen, ook meerdere artikelen. Zo heb ik dit altijd begrepen. Vind je een artikel wat over de datum is dan krijg je inderdaad 1 vervangend artikel mee. Beetje krom, maar maak daar nou geen ophef over want het is nu eenmaal zo.
En soms is het zo dat bijvoorbeeld 5 bakken spaghetti of andere dingen op dezelfde datum staan waardoor ze ook tegelijk op de datum zijn. Je kunt er 1 pakken en de rest laten staan, maar dat moet je zelf weten. Als je denkt dat het solidariteit is richting een ander heb je het bijna altijd mis omdat de schappen meestal gecontroleerd worden als je met 1 of meerdere artikelen aan de balie komt. Zie je dus 5 bakken en je neemt er maar 1 mee dan belanden de overige in de vuilnisbak waarschijnlijk.
Ja ik doe er andere boodschappen bij, maar als ik gratis eten mee kan nemen ga ik natuurlijk dan geen maaltijden meer kopen. Het gaat dus wel ten koste van je boodschappen en daarom halen ze het liever uit het schap
Hier bij de Jumbo wordt nooit moeilijk gedaan. Ik heb al meerdere producten gratis meegekregen: voorverpakte zalmslaatje en kruidenboter, deze waren over datum en het schap werd ook meteen gecontroleerd. Gourmet kattenvoer, AH was goedkoper. Een paar dagen later kwam de schapprijs niet overeen met de scanprijs, dus weer gratis. Ditzelfde is 2x gebeurt met zonnebloempitjes. Ook hebben ze een tijdje geleden een reclame bord voor bier verkeerd opgehangen, dat heeft een gratis krat bier opgeleverd. Maar het leukste is om het schap met de koffie te checken. Als de koffie niet vacuüm is, krijg je de koffie ook gratis. Dit heeft ons 2x een duo pak koffie gratis opgeleverd. Volgens mij controleren ze de koffie nu met inruimen, want het is al een tijdje niet meer gebeurt… Ook als de kwaliteit van producten niet goed is, doen ze niet moeilijk en krijg je je geld terug of een nieuw product. Ja, wat dat betreft ben ik blij met de service van de Jumbo hier (nu nog de vakkenvullers heropvoeden….)!
Ik weet best wat het beleid is bij Jumbo, hoef je mij niet uit te leggen, zit zelf ook achter de schermen bij een supermarkt.
Wat ik wil zeggen heeft niks met solidariteit te maken, alles belandt inderdaad gewoon in de prullenbak. Wat ik wil zeggen dat er altijd weer zo'n groepje is die misbruik van de regel wil maken door puur boodschappen in te laden met dit soort producten en zelf alleen een pak boter gaat afrekenen. Al die producten die je mee mag nemen en dus niet koopt gaat namelijk allemaal van de omzet van Jumbo af. Laat een supermarkt nou gewoon een puur commercieel miljardenbedrijf die zoveel mogelijk omzet wil draaien tot prijsafspraken aan toe (zijn we tuurlijk allang vergeten). De regel is bedacht met als doel om hard te maken dat je alleen voor vers hoeft te betalen. Je bent wel heel naief om te gaan denken dat de regel bestaat zodat jij als consument beter gaat opletten of de jumbo een gunst verleent, het is geen liefdadigheidsinstelling.
Nogmaals, precies hetzelfde is met de AH voordeelbonnen gebeurd dat opeens iedereen met AH bonnen aan de kassa komen (en niet 1 keer, weer zo'n groepje die dan met de uitgeprinte bonnen tig keer producten gaat inslaan), het lokken van klanten woog niet meer op tegen de omzetdaling van de AH bonnen misbruik. Dat imagoschade issue is onzin, werkt een heel leger van PR-bobo's daar die vast wel weer een actie op touw weten te zetten om klanten te trekken, ik noem maar Bingo kaarten.
gino in de regels staat dat je producten met de dag van vandaag en morgen gratis mee mag nemen m.u.v. de versproducten staan er dus 3 van deze producten met datum van vandaag of morgen zou je die alle 3 mee mogen nemen, doen ze bij mijn jumbo niet moeilijk over anders gaat het toch de vuilnisbak in.
bij producten die over de datum zijn mag je 1 zelfde product mee nemen met een goede datum, als er dan dus meer dezelfde producten staan die over de datum zijn mag je dus niet in plaats daarvan allemaal goede menemen maar slechts 1.
Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?