Hoe kom ik erachter of de gevel van mijn jaren '30 huurhuis nog wel veilig is?

Ik woon in Rotterdam en maak mij een beetje zorgen over de staat van de gevel. De huisbaas doet beroert weinig een een procedure van het huurteam gaat alleen over de woonlasten. Het huurteam controleert niet of je gevel nog stevig is. Wie kan dat wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Je zult in dat geval bij bouw- en woningtoezicht van de gemeente moeten zijn. Als je je werkelijk zorgen maakt over de stevigheid, (en vooral veiligheid) neem dan contact me ze op. Ze zullen je precies vertellen, aan de hand van jouw verhaal, wat er moet gebeuren, of welke actie jij moet ondernemen.

http://www.nesseweb.nl/archief-website/pagina/bouw/bouwen/bouw-en-woningtoezicht/bouw-woningtoezicht-intro.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist,ik heb dit ook gedaan toen mijn badkamer echt aan vervanging toe was,de schimmel zat overal en de huiseigenaar deed er niets aan.
Contact opgenomen met DsV[Dienst stedebouw en Volkshuisvestiging] en mooi dat het vernieuwd moest worden.

Andere antwoorden (2)

Misshien kan je er een keer een aannemer naar laten kijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bouw en woning toezicht een bellen.
ronron1212