Fruit en Groente van de markt

• Studente87

Door de Russische boycot zijn de prijzen op de markt flink gedaald. Ga dus gerust lans de markt, het scheelt echt een hoop.

Tomaten 50 ct p. Kilo. Eind vd dag hele doos 1 euro.

Paprika 1 euro voor 2 kilo.

Peren 1 euro kilo.

Komkommer 1 euro per kilo.

ook snoeptomaatjes en cherry waren rond de 1 euro per kilo.

Tip: koop niet bij de supermarkt! De prijzen zijn daar niet gedaald en zullen ook niet snel dalen!

• testpiet

Dat was begin van de week in het nieuws. De reden dat de prijzen in de winkel niet snel zullen dalen, heeft te maken met het feit, dat deze gebonden zijn aan contracten en daar heeft een marktkoopman minder last van. Nu maar hopen dat ze bij ons op de markt ook zo goedkoop zijn.

• meriam

Hier in debuurt was er nog weinig te merken van de prijsverlaging. Paprika's waren 1,50 per kilo bijvoorbeeld.

• Utrechtse Bert

Helaas hier even geen markt in de buurt, moest daarom helaas bij de Appie paprika halen a 69 cent per stuk. Nu vraag ik me dus echt af waar die winst dan blijft? Appie zegt dat ze contracten hebben en die hoge prijs dus moeten betalen. De teler krijgt maar een paar centen per kilo, aan wie betaald Appie dan die bedragen die in die contracten zijn afgesproken?

• yohan

Geldt dit nou ook voor biologische groente en fruit?

• margreetK

tussenhandel..die verdient altijd het meest

• Utrechtse Bert

Dan wil ik graag weten welke tussenhandel? jaren geleden heb ik namelijk bij appie op de groenteafdeling gewerkt en weet uit ervaring dat ze hele velden sperziebonen, andijvie, bloemkool enz. opkochten om zo de groenten in de aanbieding te kunnen verkopen. Alles ging zo buiten de veiling om en werd er dus rechtstreeks bij de boer ingekocht. Ik neem aan dat er in de tussentijd niet veel veranderd is. Volgens mij is er helemaal geen spraken van een tussenhandel en worden we met zijn allen gigantisch voor gelogen.

• detulp050

yohan Schreef:

——————————————————-

> Geldt dit nou ook voor biologische groente en

> fruit?

Nee, niet dat ik weet. Het gaat om fruit en groente die voor de Russische markt bedoeld waren. Biologische producten doen ze daar niet veel aan, dus die blijven redelijk in prijs.

• Utrechtse Bert

detulp050 Schreef:

——————————————————-

> yohan Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Geldt dit nou ook voor biologische groente en

> > fruit?

>

>

> Nee, niet dat ik weet. Het gaat om fruit en

> groente die voor de Russische markt bedoeld waren.

> Biologische producten doen ze daar niet veel aan,

> dus die blijven redelijk in prijs.

Redelijk? Je bedoelt veel te duur? Daar blijft pas echt veel aan de strijkstok hangen.

• kleurboek

Ik heb begrepen dat de supermarkten prijsafspraken, vaak voor een jaar, gemaakt hebben en daar nu dus aan vast zitten.

Geen lagere prijzen daar dus de komende tijd.