plastic tassen: gratis of niet?

• melissa

Gisteren bij Kruidvat:

een ouder echtpaar vóór mij, koopt voor 170 euro.

De caissiere vraagt of ze er een grotere plastic tas bij willen kopen van 10 of 15 eurocent.

Iedereen in de rij keek erg verbaasd.

De mevrouw zei zelf: als ik in andere winkels voor zo,n bedrag koop krijg ik het altijd vanzelf in een tas.

Achter mij werd al gemompeld van: ik zou alles laten staan.

Al met al was het een gênante vertonong.

De man vroeg of hij dan even een mandje mocht.

Nee, mandjes mochten niet mee naar buiten.

Dat was ook helemaal de bedeoeling niet; die meneer wilde het uit de buurt van de kassa netjes in hun eigen tassen pakken zodat de andere klanten niet zo lang hoefden te wachten.

Op zich vind ik ook dat het gebruik van plastic tassen terug gedrongen moet worden,

maar ikvond dit geen reclame voor 't Kruidvat. Wel verrassend maar niet voordelig ;-)

• yohan

We moeten er gewoon even aan wennen. Er worden dagelijks miljarden van die wegwerptasjes weggegeven. Wat is er mis mee om gewoon een degelijke tas van thuis mee te nemen?

• axel

De milieu-maffia wil het gebruik van plastic tasjes terugdringen, al of niet terecht dat weet ik niet want ik lees dat de huidige tasjes afbreekbaar zijn dus waar maken ze zich druk om. Hoe moeten we op de markten fruit e.d. kopen? Wie het weet mag het zeggen en hoe moet het gewogen worden? Heel vroeger moesten we zelf pannetjes meenemen naar de Chinees, willen we naar die tijd terug?

• Blueswoman

goed punt axel

Daar komt nog eens bij dat meeste winkeliers in het verleden hebben aangegeven

dat men niet wil dat er tassen mee naar binnen genomen worden vanwege mogelijke diefstal

en dus nu ineens wel weer eigen tassen mee de winkel in….

• testpiet

Bij zeeman kun je voor 1 euro statiegeld een nylon tas kopen. Als je hem zat bent of als ie kapot is, krijg je 1 euro terug of een nieuwe tas. Je kunt hem in een bijpassend zakje doen en dan blijft er nog een klein bolletje van over die je zo in je handtas kan doen. Zo kan het ook.

• Blueswoman

kan eerdere bericht van mij niet wijzigen daarom een tweede

Als ik in die rij had gestaan

dan zou ik kruidvat mailen en een klacht indienen over dit voorval

dat dit eigenlijk niet erg fair of netjes is tov klanten.

• axel

Ik gebruik mijn supermarkttasjes wel 100 keer tot ze het niet meer “doen”.

• Studente87

Ik ook hoor. Heb hier hele plastic tassen stash. En die goedkope tasjes die witte en blauwe die je op de markt, toko, turk en marokkaan krijgt en die kleine van kruidvat gebruik ik als zakjes voor in kleine prullenbakje in douche en toilet. Recyclen zeg maar. Ik ga nooit zonder plastic tas de deur uit.

• judith

ik heb ook een plastic tassenzakken (1 voor grote exemplaren en 1 voor kleinere).

de plastic zakjes worden gebruikt in de prullenbakjes in de badkamer en voor in de slaapkamer.

heb altijd wat plastic zakjes in mijn boodschappentas liggen en 1 plastic tas onder mijn fietszadel.

• MoiEl

Maar….als je voor 170 euro gaat kopen bij het kruidvat(dan ging je er dus niet heen voor alleen een shampoo oid)dan neem je zelf toch al een boodschappentas mee zou ik zo denken. De kleine tasjes zijn gratis bij het Kruidvat(als t filiaal ze heeft) voor de grote moet je altijd betalen.

Maar voor het milieu zou ik zou denken…neem al zelf die tas mee…(maar goed dat is mijn idee…)

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.