Wil dat echtpaar nu een gratis tas of anders een mandje mee om de spullen alsnog in eigen tassen te doen? Kan aan mij liggen hoor, maar begrijp dit verhaal niet zo.
Ik begrijp het probleem ook niet helemaal. Hoe veel ik ook in mijn mand heb bij Kruitvat, bij de kassa krijg ik er altijd voldoende kleine tasjes bij, al heb ik er tien nodig. Heel soms wil ik een grotere, iets steviger plastic tas hebben. Dan betaal ik daar gewoon iets extra voor, geen probleem toch?
Ja, inderdaad. In de supermarkt hoor je nooit iemand klagen dat ze moeten betalen voor een tasje, ongeacht voor hoeveel ze kopen. En het verhaal uit het eerste bericht, ze willen dus inderdaad een gratis tas of een mandje mee om het daarna in een eigen tas te doen. (zoals hcb al zei) raar verhaal…
Mensen moeten gewoon niet zo zeuren, als het gratis is willen mensen wel honderd tassen en als ze moeten betalen kan het ineens wel allemaal mee, want dan hebben ze wel fietstassen of de auto staat voor de deur.
Je moet een plastic tas eigenlijk zien als ieder ander product in de winkel, en nee, de andere producten mag je ook niet gratis meenemen.
Interessante discussie! Link1986 zegt: 'In de supermarkt hoor je nooit iemand klagen dat ze moeten betalen voor een tasje, ongeacht voor hoeveel ze kopen. En het verhaal uit het eerste bericht, ze willen dus inderdaad een gratis tas of een mandje mee om het daarna in een eigen tas te doen. (zoals hcb al zei) raar verhaal…
Mensen moeten gewoon niet zo zeuren, als het gratis is willen mensen wel honderd tassen en als ze moeten betalen kan het ineens wel allemaal mee, want dan hebben ze wel fietstassen of de auto staat voor de deur. Je moet een plastic tas eigenlijk zien als ieder ander product in de winkel, en nee, de andere producten mag je ook niet gratis meenemen.'
Wanneer wel een gratis plastic/papieren tas en wanneer niet? Hoe zou er op gereageerd worden wanneer een kledingzaak geld zou vragen voor een plastic/papieren tas? Waar ligt de grens?
Een winkel kan en mag het zelf bepalen of ze er geld voor vragen en hoeveel dat dan is. Meestal 10 of 15 cent. Wist je dat een plastic tas het best verkochte product in een winkel is? Tja, daar hebben wij als consument toch zelf voor gezorgd. Dus mensen, doe gelijk een plastic tas in je eigen tas en koop nooit meer een tasje in de winkel. Zo help je het milieu, want 90% van de tasjes beland gelijk in de prullenbak en dat is gewoon zonde. En je helpt jezelf want het scheelt weer geld, toch elke keer 15 cent die je eigenlijk niet wil uitgeven. We can do it! :-) Niet klagen maar DRAGEN! Haha Zou wel een goeie slogan zijn :-) Fijne dag, doeggg
Loop altijd met een rugzakje en hierin zit ook nog altijd een opvouwbaar tasje (gekocht voor 0,99 cent) vraag nooit om een plastic tas.
Als je kleding koopt is het iets anders een nieuw kledingstuk gaat met plastic of papieren tas weer in de rugzak maar bijvoorbeeld kousen kunnen zonder plastic zak mee.
In vakantielanden is het helemaal erg daar zwerven de plastic tassen overal over de weg en tussen struiken.
Als je daar boodschappen doet is het normaal dat je met 5 of 10 plastic tassen naar buiten loopt.
In de supermarkt worden geen kleine tasjes weggegeven, hier is het dus tas kopen, of zelf meenemen.
Ik verbaas me bij winkels zoals Kruidvat al jarenlang hierover, de “kleine” klant die 1 fles shampoo koopt krijgt een klein tasje, en de “grote” klant die een maandvoorraad inslaat, moet betalen voor een grote tas.
Tegenwoordig is het bij kruidvat ook nieuw beleid om max. 1 klein tasje per klant mee te geven, al gaan veel filialen hier best soepel mee om als je meer koopt dan in 1 tasje past.
Maar bij ons krijg je echt maar 1 klein tasje, moest vorige week de andere helft nog allemaal los in mijn zakken proppen om het mee te krijgen zonder te laten vallen.
Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?