Jumbo - Vers is ook echt vers

• eliina

Echt geweldig dit! Ik ga altijd graag naar de Jumbo en let altijd goed op de prijs, heb denk ik afgelopen 1,5 jaar zo'n 50 a 80 euro terug gekregen van verkeerde prijzen die ervoor stonden. Op de datum heb ik tot nu toe niet gelet en Jumbo Enschede centrum is daar wel redelijk netjes mee geloof ik, groentes ook altijd goed en vers. Ga er binnenkort maar even op letten maarja voel me dan altijd zo'n schooier, ik zie ze wel weer kijken als ik aankom met een product haha! Wel zou ik het doen met mate want waarschijnlijk zijn het toch producten die ik niet dagelijks koop en anders ook niet zou eten.. Vind ik dan ook weer jammer!

• KleineBoodschapjes

Ik heb vooral héél veel jumbo's gezien die er NIET netjes in zijn en/of er eigen regels op nahouden (diemen, jordaan, helftheuvel passage om er maar wat te noemen) en dat terwijl ik er heel netjes in ben (niet als een gek graaien en verder niks kopen, ik neem alleen wat ik zelf eet) en nooit vervangende producten vraag (wat over de datum is lever ik wel in maar geef dan aan geen vervangend product te hoeven).

Jammer, want resultaat is dat er goed voedsel weggegooid wordt als je mensen zo afblaft/voor gek zet dat ze de gedateerde dingen niet eens meer mee willen nemen.

• Miwi

Ik vind het knap dat jullie steeds dingen vinden die tegen/over de datum zijn. De jumbo hier in amersfoort let volgens mij heel goed op op wat ze aanbieden, want ondanks dat ik een beetje probeer te kijken naar dingen over datum, zie ik nooit iets!

Wel had ik gisteren koolvis gekocht (verse) die vandaag over datum was. Niet eens bewust, ik zag het thuis pas. Maar toen ik daarmee terug wilde gaven ze aan dat ze geen verse vis terug mogen nemen. Logisch ook want ik zou ook niet graag vis kopen die misschien al heel de stad door is geweest!!

:D

• Studente87

Hier zijn ze helaas of juist goed heel oplettend. Heb meerdere keren afdelingen oogezocht rn gecheckt maar nog niks. Prijsfout een keer tegen gekomen, letten ze ook hoed op.

• annet1962

de isostar van mijn zonen was bij dirk van de broek goedkoper!!

heb er zo 3 kunnen halen voordat ze de prijs hadden aangepast

• niArbAuqA

Tom Schreef:

——————————————————-

> En zo ken ik er nog wel paar ja. (meer dan de

> helft verdwijnt overigens ook bij de voedselbank

> in de vuilcontainer)

Hier wil ik toch nog even kort op ingaan. Ik werk bij een voedselbank - zal de locatie niet noemen.

Wij krijgen dagelijks doorgaans groente, vlees en zuivel binnen van diverse Jumbo filialen wat voornamelijk tot de volgende dag nog houdbaar is. Hier zijn wij de Jumbo ook erg dankbaar zijn, zonder hun producten zouden wij een heleboel mislopen.

Wij controleren deze producten allemaal nogmaals op houdbaarheidsdatum. Dingen als toetjes en geopende zakjes groente worden inderdaad weggegooid. Je weet immer nooit of de groente op de groente heeft gelegen o.i.d. Ook overdatum zuivel en vlees en wordt door ons per definitie weggegooid. Wij willen niet dat onze klanten ziek worden van de producten die zij van ons meekrijgen.

Normaal gesproken betreft het afval maximaal 5% van wat wij binnen krijgen. Ik kan niet bepalen hoe andere voedselbanken hier mee omgaan, maar “meer dan de helft” lijkt mij zeer sterk overdreven

• Adrie

Vandaag een maaltijdsalade gescoord datum 12-4

Gerookte zalm,slamix met pasta, komkommer, ui en mosterd-dille dressing.

• Gino

Ben er weer!:D

Vond de reclame van de groente ook wel leuk. Een bruine vlek op een banaan en dan een hele tas gratis?

• eliina

Vandaag beetje rondgekeken en zag alleen 2 bakjes ravigotsaus liggen van 07-04 maar ik dacht; wat moet ik ermee? Heb ze maar gewoon laten liggen. Zag wel een stuk kaas van 13-04 liggen en gerookte zalm, dus denk dat ik morgenochtend nog maar even langs ga, je weet maar nooit ben benieuwd of het weggehaald wordt. Voor de rest niet echt gekeken, was me een beetje teveel werk.

Maar ik zou wel willen weten hoe je komkommer hebt meegekregen die over de datum was, daar staat toch geen datum op?

• Adrie

Elina,

Je bedoelt toch niet mij met die komkommer he??

Dat was wat erin die maaltijdsalade zat.

En het smaakte lekker,;)

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.